Procedura dotyczy przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych dotyczących informacji o naruszeniu prawa lub regulacji i standardów etycznych ustanowionych w GZOZ Skrzyszów a także podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami.
Sygnalista w każdym przypadku może dokonać zgłoszenia zewnętrznego bez uprzedniego dokonania zgłoszenia wewnętrznego. Zgłoszenia zewnętrzne przyjmowane są przez Rzecznika Praw Obywatelskich lub inny organ publiczny , którego właściwości obejmuje podejmowanie odpowiednich działań następczych, obejmujących przedmiot zgłaszania. W stosownych przypadkach zgłoszenia zewnętrzne są dokonywane także do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej. Wszystkie informacje na temat dokonywania zgłoszeń zewnętrznych wraz z odesłaniem do stron internetowych organów publicznych przyjmujących takie zgłoszenia, zawarte zostały w Internecie w zakładce „Zgłoszenia zewnętrzne” (Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 8 ustawy o ochronie sygnalistów procedura zgłoszeń wewnętrznych zawiera zrozumiałe i łatwo dostępne informacje na temat dokonywania zgłoszeń zewnętrznych do Rzecznika Praw Obywatelskich albo organów publicznych oraz – w stosownych przypadkach – do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej).
W przypadku gdy naruszeniu prawa można skutecznie zaradzić w ramach struktury organizacyjnej GZOZ Skrzyszów, zachęca się do dokonania zgłoszenia wewnętrznego.
Formularz zgłoszenia znajduje się poniżej. Formą przekazania może być
- pisemnie – w zamkniętej kopercie dostarczonej pocztą wewnętrzną lub zewnętrzną opatrzonej napisem „zgłoszenie naruszenia”, umieszczonej w kolejnej zamkniętej kopercie, zaadresowanej na GZOZ Skrzyszów 33-156 Skrzyszów 645 lub anonimowo, poprzez przekazanie zgłoszenia w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „zgłoszenie naruszenia”, dostarczonego do skrzynki znajdującej się przy wejściu do każdego Ośrodka Zdrowia. Zgłoszenia wewnętrzne dokonane anonimowo, zawierające informacje w sposób oczywisty niewiarygodne bądź o niedającej się zweryfikować treści, nie będą rozpatrywane. (Powyższe rozwiązanie ma na celu uniknięcia rozpatrywania zgłoszeń oczywiście niezasadnych.)
- ustnie – umawiając się na spotkanie z pełnomocnikiem do spraw zgłoszeń pod nr telefonu 14 6747002. Na wniosek sygnalisty zgłoszenie wewnętrzne może być dokonane podczas spotkania z udziałem Pełnomocnika ds. zgłoszeń (na podstawie art. 26 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów) zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku. Z przyjęcia zgłoszenia obecny podczas spotkania członek Komisji ds. etyki sporządza protokół. Sygnalista może dokonać sprawdzenia, poprawienia i zatwierdzenia takiego protokołu.